|
Rådgiver |
Kontakt |
Profil |
DoWEB ApS
Dennis Aagaard Mortensgaard
Ellehammersvej 33
7000 Fredericia
Syddanmark
CVR: 41477229
|
dm@doweb.dk
https://doweb.dk
31514171
31514171
|
Uddannelse: Htx Student
Stilling: Selvstændig konsulent
Erfaring: 7år +
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/dennismortensgaard/
|
Timepris: kr. 1.650,00
|
Erhvervserfaring |
2008 - 2014 |
CRM Konsulent og udvikler / Kontineo A/S |
|
Arbejdet med nyimplementering og rådgivning indenfor CRM |
2012 - 2014 |
CRM Konsulent og udvikler / Vækstpartner ApS |
|
Arbejdet med nyimplementering og rådgivning indenfor CRM |
2014 - 2018 |
CRM Systemkonsulent / Proinfo A/S, Concare CRM, Core CRM |
|
Arbejdet med nyimplementering og rådgivning indenfor CRM, samt rådgivning og udvikling af procesautomatisering |
2016 - 2024 |
BI- og CRM specialist / Business Analyze Danmark ApS, DoWEB ApS |
|
Selvstændig konsulent, indenfor BI, procesoptimering og CRM |
|
Digital omstilling (Primær kompetence)
Jeg har siden 2008 beskæftiget mig primært med implementering af CRM hos virksomheder i alle segmenter, samt udvikling af tilpasninger og moduler hertil. Jeg har specialiseret mig i det norsk udviklede SuperOffice CRM, samt BI systemet Business Analyze der integrerer med blandt andet SuperOffice. Jeg er autodidakt konsulent, og har gennem min karriere udviklet en rigtig god forretningsforståelse, hvilket i tillæg til mine tekniske evner, giver mig en unik kombination af teknisk og forretningsmæssig indsigt, som mine trofaste kunder nyder godt af.
Det er vigtigt når man implementerer et nyt forretningskritisk system som et CRM system er, at man som ledelse formår at få medarbejderne med på rejsen, så de ikke blot føler de får trukket et nyt system over hovedet med overvågning for øje. Hvis medarbejderne ikke er motiveret til at levere data i virksomhedens nye system, vil systemet være noget nær ubrugeligt og i bedste fald komme til at fungere som glorificeret telefonbog.
Derfor gør jeg i alle projekter jeg er involveret i et stort nummer ud af også at belyse fordelene dels for ledelsen men især også for manden på gulvet, med fokus på både brugervenlighed og optimerede processer - dog med fokus på at bibeholde så meget standard funktionalitet som overhovedet muligt. Det gælder både når vi snakker CRM og BI.
Et typisk projekt starter med et møde med min klient, hvor jeg typisk modtager en gennemgang af virksomheden, og dens nuværende forretningsprocesser. Vi tager herefter en snak om hvad man realistisk ville kunne optimere på, herunder hvilke værktøjer man kunne tage i brug. En del af mine klienter bruger mig som sparringspartner ved valg af nye værktøjer, og sikrer sig på den måde at de hverken skyder gråspurve med kanoner, men at det nyindkøbte værktøj også lever op til de krav virksomheden måtte have.
Når vi så er kommet frem til en eller anden form for enighed omkring hvad man ville kunne optimere i virksomheden, kigge jeg på hvilke systemer virksomheden kunne få glæde af, og jeg kigger også på de systemer virksomheden selv foreslår, hvis relevant. Herefter har virksomheden mulighed for at bruge mig under udviklings og implementeringsfasen, enten som tovholder eller som udvikler afhængig af om opgaven ligger indenfor mit kompetenceområde. i Så fald udarbejdes der et estimat, og opgaven påbegyndes. Klienten holdes naturligvis opdateret undervejs - skulle der opstå situationer, eller forhold undervejs som ikke var afklaret på forhånd, og / eller forhold der kunne afføde en bedre løsning end den der er under udvikling, gøres man opmærksom på det med det samme, og udviklingsprocessen tilpasses herefter "den nye virkelighed".
Tilslut dokumenteres og testes systemet / processen, og herefter overleveres det og der udføres undervisning hvis det ønskes.
|
Specialer |
Bemærkninger |
Forretningssystemer - ERP / MRP |
Jeg har deltaget i projekter hvor der skulle udvikles Integrationer mellem blandt andet Navision, Business Central, Monitor ERP, Billy, Dinero, E-Conomic m. fl. Opgaverne har typisk bestået af både specificering men typisk også deltagelse i udvikling af disse. |
Big Data / Business Intelligence / Machine learning / Dataanvendelse med AI |
Har i 4 år arbejdet med BI systemet Business Analyze, hvor jeg både har rådgivet mine kunder omkring anvendelse af data, og også om hvilke data der kunne give mening at rapportere på, hvad end der er tale om KPI målinger, salgscoaching mm. Derudover tænker jeg også rapportering ind i de opgaver jeg løser generelt, herunder integrationer og automatiseringer. Jeg designer både datasæt i SQL og designer også dashboards ud fra virksomhedens ønsker. |
Systematisk kundebearbejdning - CRM |
13 års erfaring med CRM systemet SuperOffice. Har desuden snust til både SalesForce og Microsoft CRM. Løst mange forskellige SuperOffice projekter, og udviklet moduler og tilpasninger såsom CVR integration, Quoting, kunde selvbetjeningsportaler o. lign. |
Produktkonfigurationssystemer |
Har arbejdet med Autodesk Configurator 360 embedded, for en kunde der havde behov for at få det integreret i sit Wordpress CMS. Når produktet var færdigkonfigureret blev det sendt direkte over i en opportunity i SuperOffice, der herefter startede et workflow med henblik på godkendelse, manufacturing og til sidst salg og levering. |
Produktudvikling – digitale løsninger. Herunder simuleringer og Digitale Tvillinger |
I min tid hos firmaet Kontineo A/S deltog jeg i konceptudviklingen af ruteplanlægnings softwaren C-Route, som jeg også efterfølgende hjalp med videreudvikling, drift og vedligehold af. Derudover har jeg udviklet flere modulkoncepter, som er beskrevet men som endnu ligger i skuffen. |
|
Referencer |
Bemærkninger |
Væksthuset, Den erhvervsdrivende fond |
Større integrationsprojekt, mellem SuperOffice, Business Central og Københavns Kommunes Udbudsportal. Deltaget i udarbejdelse af forretningprocesser, rapportering samt forestået selve integration og opsætning af SuperOffice. hjælper desuden med daglig drift og support. |
C.K. Environment A/S |
Automatisering af kundeservicesager, indmeldelsesflow på hjemmeside med data hentet direkte fra CRM systemet, samt digitalisering af database over instrumenter. Virksomheden har opnået forbedret datakvalitet, samt større kundetilfredshed idet oprettelse af servicesager er gjort meget nemmere. |
PR Electronics A/S |
Løbende vedligehold af virksomhedens SuperOffice løsning, sparring omkring nye tiltag i systemet og udvikling af moduler og tilpasninger på bestilling. Derudover har jeg hjulpet med diverse udtræk fra CRM systemets database med henblik på rapportering, masseopdatering med mere. |
Danfoss Fire Safety A/S |
Sparring og udvikling af flere forskellige automatiseringsløsninger. Herunder brugersynkronisering af partnere mellem SuperOffice og virksomhedens partnerportal hjemmeside bygget i Wordpress CMS. Udvikling og design af 3d produkt konfigurator med integration til SuperOffice, Udvikling af specialdesignet tilbudsmodul, med udvidelse af Standardfunktionalitet i SuperOffice. Opsætning af BI rapportering i Business Analyze fra hhv NAV og SuperOffice og meget meget mere. |
A/S A.P. Botved |
Drift og support af virksomhedens SuperOffice løsning, udvikling af integration til HubHus marketing system, opsætning og sparring omkring rapportering i Business Analyze BI system, portering af rapporter fra Power BI, med integration til NAV og SuperOffice |
Dansk Psykologforening |
Integreret medlemssystem til virksomhedens hjemmeside - visning af samtlige psykologer i Danmark, kodning af søgefunktion samt visning på Google Map. Automatisering af website backup proces, opdatering af data på website mm. Dertil integration fra medlemssystem til Randbøll SurveyXact |
Grøn Digital Omstilling (Sekundær kompetence)
Som beskrevet tidligere, deltog jeg for en del år siden i udviklingen af ruteplanlægninsværktøjet C-Route, som hjalp salgs og service virksomheder med ruteoptimering baseret på kundesegmentering. Det gav virksomhederne mulighed for kun at besøge de kunder der var vigtigst at besøge, og derudover besøge flest mulige kunder på samme rute med færrest mulige kilometer på tælleren. Jeg har siden hjulpet kunder med alternative løsninger, da virksomheden lukkede i 2014.
|
Specialer |
Bemærkninger |
Forretningsudvikling |
Jeg kan hjælpe med optimering af forretningen vha. software løsninger og rapportering. Har igennem mit virke som konsulent, hjulpet mange virksomheder igennem årene, og har i den forbindelse opnået stor forretningsforståelse, det kombineret med teknisk indsigt og logik vil kunne hjælpe med automatisering og optimering af forretningsprocesser. |
|
Referencer |
Bemærkninger |
Falck |
Jeg bistod Falck i implementeringen af C-Route, der over en årrække hjalp Falck med at minimere antallet af kørte kilometer betragteligt. Falck skiftede dog CRM system, og kunne derfor desværre ikke fortsætte med at bruge C-Route. Samarbejdet ophørte derfor efterfølgende. |
GF Forsikring |
Pilotprojekt, implementering af CRM med ruteplanlægning. Modulet hjalp både assurandørerne i marken, men også i telemarketing afdelingen, der kunne booke den assurandør der var nærmest den dag kunden var tilgængelig. GF Forsikring valgte desværre ikke at beholde SuperOffice, hvorfor C-Route ikke længere kunne bruges |
Tema – Digital bogføring (Primær kompetence)
Jeg har siden 2008 beskæftiget mig primært med implementering af CRM hos virksomheder i alle segmenter, samt udvikling af tilpasninger og moduler hertil. Jeg har specialiseret mig i det norsk udviklede SuperOffice CRM, samt BI systemet Business Analyze der integrerer med blandt andet SuperOffice. Jeg er autodidakt konsulent, og har gennem min karriere udviklet en rigtig god forretningsforståelse, hvilket i tillæg til mine tekniske evner, giver mig en unik kombination af teknisk og forretningsmæssig indsigt, som mine trofaste kunder nyder godt af.
Det er vigtigt når man implementerer et nyt forretningskritisk system som et CRM system er, at man som ledelse formår at få medarbejderne med på rejsen, så de ikke blot føler de får trukket et nyt system over hovedet med overvågning for øje. Hvis medarbejderne ikke er motiveret til at levere data i virksomhedens nye system, vil systemet være noget nær ubrugeligt og i bedste fald komme til at fungere som glorificeret telefonbog.
Derfor gør jeg i alle projekter jeg er involveret i et stort nummer ud af også at belyse fordelene dels for ledelsen men især også for manden på gulvet, med fokus på både brugervenlighed og optimerede processer - dog med fokus på at bibeholde så meget standard funktionalitet som overhovedet muligt. Det gælder både når vi snakker CRM og BI.
Et typisk projekt starter med et møde med min klient, hvor jeg typisk modtager en gennemgang af virksomheden, og dens nuværende forretningsprocesser. Vi tager herefter en snak om hvad man realistisk ville kunne optimere på, herunder hvilke værktøjer man kunne tage i brug. En del af mine klienter bruger mig som sparringspartner ved valg af nye værktøjer, og sikrer sig på den måde at de hverken skyder gråspurve med kanoner, men at det nyindkøbte værktøj også lever op til de krav virksomheden måtte have.
Når vi så er kommet frem til en eller anden form for enighed omkring hvad man ville kunne optimere i virksomheden, kigge jeg på hvilke systemer virksomheden kunne få glæde af, og jeg kigger også på de systemer virksomheden selv foreslår, hvis relevant. Herefter har virksomheden mulighed for at bruge mig under udviklings og implementeringsfasen, enten som tovholder eller som udvikler afhængig af om opgaven ligger indenfor mit kompetenceområde. i Så fald udarbejdes der et estimat, og opgaven påbegyndes. Klienten holdes naturligvis opdateret undervejs - skulle der opstå situationer, eller forhold undervejs som ikke var afklaret på forhånd, og / eller forhold der kunne afføde en bedre løsning end den der er under udvikling, gøres man opmærksom på det med det samme, og udviklingsprocessen tilpasses herefter "den nye virkelighed".
Tilslut dokumenteres og testes systemet / processen, og herefter overleveres det og der udføres undervisning hvis det ønskes.
|
Specialer |
Bemærkninger |
Forretningssystemer – ERP / MRP |
Jeg har deltaget i projekter hvor der skulle udvikles Integrationer mellem blandt andet Navision, Business Central, Monitor ERP, Billy, Dinero, E-Conomic m. fl. Opgaverne har typisk bestået af både specificering men typisk også deltagelse i udvikling af disse. |
|
Referencer |
Bemærkninger |
Knud Gade A/S |
Hjulpet med enretning i bogføring og klargøring til rapportering på indtægter / udgifter af hver enkel lastbil. I projektet var min primære rolle projektleder og bindeled mellem virksomheden og ERP konsulenten, samt planlægge og skitsere eventuelle tilføjelsesmoduler, samt forhandling mellem kunde og leverandør. |
Andet:
Rådgiveransvarsforsikring: Top Danmark
|
|